فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

تماشای برخط [لینک مستقیم] فیلم آموزشی «درک امنیت و اجازه‌ها» ( لینک دانلود در ادامه مطلب )

زیر نویس انگلیسی [English Subtitle] ( لینک دانلود در ادامه مطلب )

دریافت نسخه pdf این آموزش [حجم ۶۶۱ کیلوبایت] ( لینک دانلود در ادامه مطلب )

 ممکنه تا بحال موقع دانلود و نصب یه برنامه اندرویدی توی گوشیتون، به یه همچین پیغامی برخورده باشید که بهتون می‌گه این برنامه کاربردی که دارید نصب می‌کنید، به فلان مجوز نیاز داره. مثلا ممکنه بخواد به دوربین دستگاهتون دسترسی داشته باشه، و اونو اینطوری اعلام کنه: "همونطور که می‌دونید، این برنامه ای که در حال دانلود اون هستید، قراره به دوربین شما دسترسی داشته باشه، بنابراین بهتره به سازنده این برنامه اعتماد کنید".بنابراین اگر شما می‌خواید برنامه‌تون بتونه به چیزای مشخصی از دستگاه دسترسی داشته باشه، لازمه که به صراحت اعلام کنید که من برای استفاده از فلان امکانات مشخص، نیاز به مجوز دارم.

پس بذارید یه برنامه رو بررسی کنیم که بطور مشخص قراره باهاش وضعیت wi-fi دستگاه رو بررسی کنیم. می‌خوایم بدونیم که آیا wifi اتصال داره یا نه؟ یا در واقع آیا کاربر میتونه از طریق wifi به اینترنت وصل بشه یا نه؟

 

۱. اول یه پروژه جدید ایجاد می‌کنیم و به کلاس MainActivity.java می‌ریم.

۲.کاری که قراره انجام بدیم اینه که تو تابع onCreate تلاش کنیم به وضعیت wifi دسترسی داشته باشیم. در اینجا نیاز به ساختن یه نمونه از کلاس ConnectivityManager داریم که من اسمشو به اختصار، conman گذاشتم.

هر وقت نیاز داریم که سرویسی رو از سیستمی بگیریم، باید درخواست دسترسی به اون سرویس رو بدیم. برای این کار از تابع getSystemService استفاده می‌کنیم. بعدش فقط لازمه اسم اون سرویسی که می‌خوایم بهش دسترسی داشته باشیم رو وارد کنیم. که تو اینجا بهش از طریق یه ثابت ایستا که تو کلاس Context به نام CONNECTIVITY_SERVICE هست ارجاع میدیم.

ConnectivityManager conman =(ConnectivityManager) getSystemService(Context.CONNECTIVITY_SERVICE);

۳. حالا می‌خوایم، توی متنی که به صورت پیش فرض همه پروژه‌های جدید دارن، بنویسیم که آیا wifi متصل هست یا نه. و چون به صورت پیش فرض این فیلد متنی شناسه نداره به activity_main.xml می ریم و برای اون یه شناسه تعریف می‌کنیم.

نحوه تعریف کردن شناسه اینطوره که در فایل activity_main.xml، در تگ TextView می‌نویسیم "android:id="@id/matneman و چون این اولین باره که این شناسه رو تعریف می کنیم، یه علامت مثبت (+) هم کنار کلمه id می نویسیم، یعنی اینطوری:

android:id="@+id/matneman"

۴. تو تابع onCreate به متن‌مون داخل xml ارجاع میدیم.

TextView matn =(TextView) findViewById (R.id.matneman);

۵. اطلاعات مربوط به وضعیت wifi رو تو یه متغیر boolan به نام wifi می‌ریزیم. برای همین از کلاس ConnectivityManager استفاده می‌کنیم. تابع getNetworkInfo اطلاعاتی که بخوایم رو از شبکه می‌گیره. حالا برای ورودی این تابع باید اون اطلاعاتی که احتیاج داریم رو بدیم، ما الان به اطلاعات wifi احتیاج داریم


موضوعات مرتبط: درک امنیت و اجازه ها (permission) ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 29 مهر 1393برچسب:, | 8:15 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

صفحه قبل 1 صفحه بعد

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon