فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

تماشای برخط [لینک مستقیم] فیلم «آموزش نحوه استفاده از مفاهیم ضمنی» ( لینک دانلو در ادامه مطلب )

زیرنویس انگلیسی [English Subtitile] ( لینک دانلو در ادامه مطلب )

دریافت نسخه ی pdf این آموزش [2.78 مگابایت] ( لینک دانلو در ادامه مطلب )

حالا که خوب مفاهیم آشکار رو متوجه شدیم، وقتشه که به مفاهیم ضمنی بپردازیم، برای درک بهتر از یه مثال شروع می‌کنیم.

۱.شبیه ساز رو اجرا می کنم و برنامه‌ی Gallery رو از تو منوی برنامه‌ها اجرا می‌کنم و یه عکس از توش انتخاب می‌کنم، می‌بینید که بالای عکس یه دکمه share (به‌اشتراک‌گذاری) وجود داره. این دکمه بهتون اجازه می‌ده که این عکس رو برای یکی دیگه بفرستید، اما ممکنه یه عالمه برنامه تو گوشیتون داشته باشید که قادر به انجام این کار باشن. مثل ایمیل یا بلوتوث و ... شما می‌تونید برنامه‌ی خودتون رو به این لیست برنامه‌ها که می‌تونن عکس رو به اشتراک بذارن اضافه کنید و این دقیقا کاریه که یه مفهوم ضمنی (implicit intent) انجام می‌ده.
تو برنامه‌ی Gallery، وقتی دکمه‌ی share رو فشار می‌دیم، این برنامه توسط یه مفهوم ضمنی به سیستم اندروید می‌گه :‌ آیا تو سیستم این گوشی برنامه‌ای وجود داره که بتونه اطلاعات رو بفرسته؟ من یه عکس دارم که می‌خوام بفرستم!
بعد سیستم به کاربر یه لیستی از برنامه‌هایی که قادر به انجام این کار هستن نشون می‌ده. توی شبیه ساز وقتی دکمه share رو می‌زنم، عکس رو تبدیل به MMS می‌کنه بدون اینکه از من سوال کنه چه برنامه‌ای رو می‌خوام، چون تنها برنامه‌ای که تو شبیه‌ساز قادر به مدیریت این کار هست، همین برنامه است.
قبل از اینکه به ادامه آموزش بپردازیم، ممکنه براتون سوال شده باشه که این تصویر رو چطور وارد شبیه‌ساز کردم، خوب اگه بریم سراغ اکلیپس و به DDMS بریم، می‌بینید که یکی از ابزارهای تو نوار بالایی، File Explorer هست که به شما اجازه می‌ده فایل‌های داخل دستگاه رو ببینید، من به sdcard رفتم و عکس مورد نظرم رو گذاشتم، برای گذاشتن فایل باید از دکمه‌ای استفاده کنید که بالا سمت راسته و اگه روش نگه دارید می‌نویسه push a file onto the device. بعد از اینکه فایل رو تو دستگاه گذاشتید باید یه بار reset کنید.
 

خوب برگردیم به ادامه آموزش، گفتیم که برنامه‌ی Gallery با استفاده از یه مفهوم (intent) یه پیغام به سیستم می‌فرسته، حالا از کجا بفهمیم، این مفهوم چه پیغامی رو به فرستاده؟ برای اینکار دکمه‌ی share رو تو شبیه‌ساز می‌زنیم بعد به ایکلیپس می‌ریم و اگه تو LogCat نگاه کنیم، خط های آخرش نوشته :

Starting:Intent{ act=android.intent.action.SEND type=image/jpeg ...

android.intent.action.SEND یه مفهوم ضمنیه، که همراه با خودش نوع داده‌ای تصویر از نوع................................


موضوعات مرتبط: استفاده از مفاهیم ضمنی (implicit intents) ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 29 مهر 1393برچسب:, | 8:5 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

صفحه قبل 1 صفحه بعد

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon