فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

5 افسانه در مورد امنيت در اينترنت

 

امروزه بحث امنيت در اينترنت با گسترش حمله ويروس ها و پيچيده تر شدن نحوه عملكردشان بسيار مشكل تر از گذشته شده است. مجله معتبر PC Magazine چندي پيش تحقيقي انجام داد و روي افراد زيادي كه با كامپيوتر و اينترنت سر و كار داشتند مطالعاتي انجام داد. آنها از شركت كنندگان درباره سرويس هاي اينترنتي كه در اختيار داشتند سوالاتي پرسيدند اما نتايج بدست آمده شگفت انگيز بود. بيشتر شركت كنندگاناز شدت خطر بالقوه اي كه آنها را تهديد مي كرد درك درستي نداشتند و از روش هاي مقابله با آنها اطلاعات درستي نداشتند. به اميد اينكه مفيد واقع شود:

 

افسانه اول: من اطلاعات مهمي روي كامپيوتري كه به اينترنت متصل مي شود ذخيره نمي كنم، بنابراين لازم نيست خيلي نگران امنيت اطلاعات باشم.

چند سال پيش با كمي اغماض مي شد گفت اين حرف ها درست است وليامروزه با بوجود آمدن تهديدات دورگه! كه هم خواص يك كرم اينترنتي و هم ويروس را دارد و از هر دوي آنها مخرب تر است ديگر به اين سادگي نمي توانيد از كنار امنيت كامپيوتر خود با بي تفاوتي بگذريد حتي اگر اطلاعات مهمي روي آن نداشته باشيد به عنوان مثال يكي از اين تهديدات كه Blaster نام دارد دور از چشم بسياري مي تواند در عرض كمتر از چند ساعت هزاران و بلكه ميليون ها كامپيوتر را در اينترنت آلوده كند. براي چنين بد افزار مخربي مهم نيست كه كامپيوتري چه كسي را هدف قرار مي دهد و اطلاعات آن چه ارزشي دارد فقط اطلاعات را جمع آوري مي كند تا در زمان مناسب از اين اطلاعات به سرقت رفته سوء استفاده كند. حتي ممكن است كامپيوتر شما مستقيما مورد حمله واقع نشود و از آن به عنوان پايگاهي براي حمله به كامپيوتر هاي ديگر ( مثلاً در يك شبكه كامپيوتري ) استفاده شود. حتي به اين روش ممكن است از كامپيوتر شما براي ارسال نامه هاي الكترونيكي نا خواسته و تبليغات وب سايت هاي غير اخلاقي استفاده شود، در حاليكه از ان بي خبريد. بنابراين مسئوليت شهروندي شما حكم مي كند كه از كامپيوتر خود در برابر اين تهديدات حفاظت كنيد.

افسانه دوم: زمانيكه با اينترنت كار نمي كنم ارتباط خود را با كامپيوتر قطع مي كنم يا كامپيوتر را خاموش مي كنم. بنابراين از كامپيوتر خود حفاظت كرده ام.

اشتباه است، حتي اگر كامپيوتر شما هيچگاه به اينترنت متصل نشود باز هم يك هدف مناسب براي حملات است. زمانيكه ناخواسته ويروسي به كامپيوتر شما راه مي يابد لزوماً همان لحظه فعال نمي شود به خصوص اگر از برنامه هاي چك ............


موضوعات مرتبط: درس چهاردهم 5 افسانه در مورد امنيت در اينترنت ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 23 ارديبهشت 1393برچسب:, | 9:48 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

صفحه قبل 1 صفحه بعد

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon