یک مثل چینی می گوید: «یک عکس از هزار کلمه بهتر است». این جمله وصف کامل نمونه سازی در طراحی واسط کاربری است. استفاده از تصویر، بسیار گویاتر از ساعت ها سخنرانی است
و نشان می دهد که یک سیستم چطور باید طراحی شود و رفتار کند. نمونه سازی اولیه، روندی سریع برای نشان دادن وضعیت آینده سیستم است که آن را برای همه کاربران، سرمایه گذاران، توسعه دهندگان و طراحان توضیح می دهد. انجام سریع و مکرر این پروسه، بازخوردها را سریع تر می کند، طراحی نهایی را بهبود می بخشد و نیاز به تغییرات را هنگام توسعه کم می کند.
تمام نمونه سازی اولیه، از پیش نویس کاغذی گرفته تا شبیه سازی های پیشرفته، مثل محصول نهایی عمل می کنند. کلید موفقیت نمونه سازی سریع، بازبینی فوری روی بازخوردها و استفاده از نمونه های مناسب است. نمونه سازی اولیه سریع، تیم ها را با ایده های مختلف هم جهت می کند، با استفاده از تصاویر، گفتگوها را جهت می دهد، اجازه می دهد همه به یک درک مشترک برسند، ریسک پروژه را کم می کند و ما را به سوی یک طراحی بهتر راهنمایی می کند.
پروسه نمونه سازی سریع
نمونه سازی سریع، از تکرار یک پروسه سه مرحله ای تشکیل می شود:
نمونه اولیه: تبدیل تعاریف کاربر از مساله به یک مدل، مشخص کردن استانداردهای کاربر و بهترین تکنیک ها
بازبینی: به اشتراک گذاشتن نمونه اولیه با کاربران و ارزیابی این مساله که آیا نیازها و خواسته های آنها را برآورده می کند؟
تصحیح: شناسایی مناطقی که باید تصحیح یا مجددا تعریف شوند، بر اساس بازخوردها.
نمونه ها، معمولا از کوچک و با چند ناحیه اصلی آغاز شده، کم کم و در طول تکرارها، نواحی مهم دیگری در سطح و عمق به آنها افزوده می شوند تا جایی که برای توسعه محصول نهایی آماده باشند.
هدف یک نمونه
یک نمونه اولیه معمولا، تصویر یک نسخه کامل از یک نرم افزار یا واسط را می سازد. نمونه های اولیه، قصد ندارند راه حل های کارکردی ارائه کنند ولی به کاربر برای دیدن و تجربه محصول نهایی کمک می کنند.
چه چیزی باید جزو نمونه ها باشد
کاندیداهای خوب برای نمونه شدن، می تواند فعل و انفعالات پیچیده، کارکردها و تغییرات جدید در روند کاری و طراحی یا فناوری باشد.
موضوعات مرتبط: درس چهاردهم سودمندی های نمونه سازی، پیش از طراحی وب سایت ، ،
برچسبها:
صفحه قبل 1 صفحه بعد
سبکهای نمایش (styles)
فهرستهای سفارشی (Customized Lists)
فهرستها (Lists)
دکمهها
صفحهبندی (layout)
واحدهای اندازهگیری
اشکال زدایی (debug) برنامه
درک امنیت و اجازه ها (permission)
ساختن و استفاده از منابع (Resources)
استفاده از مفاهیم ضمنی (implicit intents)
استفاده از مفاهیم آشکار (explicit intents)
ساختن و مدیریت فعالیت ها Activities یک برگرفته شده از AndroidCode.ir
کار کردن با AndroidManifest.xml
ایجاد پروژه و درک ساختار آن
نمای کلی از توسعه اندروید
آماده کردن دستگاه اندروید (گوشی) برای توسعه
مراحل نصب «ابزار توسعه اندروید» ADT در ایکلیپس
مراحل نصب ایکلیپس (Eclipse) روی ویندوز
مراحل نصب ایکلیپس (Eclipse) روی مک